WHOLE30 LEDEN - 1. A 2. TÝDEN

Minulý týden jsem začala s programem Whole30. Pravidla mi byla jasná - bez cukru? Žádný problém. Bez alkoholu a tabáku? Jasně, vždyť stejně kojím. Bez obilovin? Dobrá, můj ovesný chleba chvíli počká. Ale bez mléčných produktů? Samotné mléko by mi až tak nevadilo, ale jogurty a sýry?! Ještě ale větší obavou pro mě bylo, jestli mi tento program opravdu nemůže narušit jakkoliv tvorbu mateřského mléka. Než jsem s programem začala, ujišťovala jsem se na různých fórech a knížkách, že takovéto stravování tvorbu mateřského mléka neomezuje, naopak podporuje. Takže jedno velký uuff :) Kojící matky navíc uvádějí, že pokud se stravují podle Whole30, jsou jejich děti klidnější, lépe jedí, mají méně trávicích a kožních potíží a déle spí. To je přeci sen :)


Pokud zhodnotím svůj první týden, musím říct, že jsem ho čekala mnohem těžší. Očekávala jsem nával dnů bez energie, bolesti hlavy, frustraci. Všemi těmi muffiny, latté a nezdravým jídlem jsme my všichni totiž navykli naše těla ke svému fungování co pár hodin vyžadovat cukr. Proto tělo většinou v tyto první dny uvízne v očistci, kdy nepřijímá energii, kterou zná a umí využít (cukry), a nedaří se mu čerpat ze zdrojů energie, které dostává nově (tuky). 

Jenže moje tělo nebylo závislé na potravinářsky zpracovaném cukru už nějakou chvíli před tímto programem. Takže proces, kdy se tělo učí spoléhat na tuk jako zdroj energie místo cukru, u mě mohl proběhnout daleko snadněji a rychleji. A tak u mě žádné frustrované okamžiky nenastaly. Ani bolehlav. Cítila jsem se pouze slaběji a párkrát se mi motala přes den hlava. Což spravila špetka soli do půllitru vody.


Co se týče četnosti jedení, pouze tři hlavní jídla za den jsem neměla problém splnit. Díky kojení nicméně spadám do kategorie, které Whole30 dovoluje jíst i větší počet menších porcí v průběhu dne. Navíc je mi doporučováno usrkávat v průběhu dne kokosové mléko, zakusovat avokádo, vejce na tvrdo, olivy atp.. A mohu více zařazovat brambory, dýně, ovoce, abych neměla až málo sacharidů. Lucky me :)

Se začátkem druhého týdne mé nadšení trochu opadlo. Došla inspirace ve vaření. Navíc to chce mít pevně stanovený jídelníček dopředu a nakoupeno. Ale pokud ani na jedno nemáte dostatek času, máte tendenci to vzdát. Alespoň tak jsem to cítila já. Proto je potřeba mít doma připraveno nějaké nouzové jídlo - co dům dal :) Otevřít znovu kuchařky a prostě to nevzdat!

V půlce druhého týdne se trochu zhoršily příznaky mé alergie. Což jsem mohla očekávat. Souvisí to totiž s imunitou a opožděnou reakcí na možné problematické potraviny, které jsem jedla před zahájením Whole30. A celkově s čištěním těla.

V průběhu třetího týdne by se příznaky měly opět zlepšit! :)

Níže se můžete podívat na fotky jídel pro inspiraci.  

M.



0 zobrazení

©YUMMY PALEO všechna práva vyhrazena. Vařeno, foceno a sepsáno s láskou♡ michaela@yummypaleo.cz